סיכום ביניים: ₪0
מיוחד לחנוכה עיצוב אמורפי בהשראת הלהבה
מחיר:
תיאור מוצר
בדומה לצורת הנרות הבוערים בחג האורים, קווי העיצוב האמורפי בחלל הבית הינם חסרי צורה מוגדרת, אך בעלי משמעות משל עצמם
בימי החנוכה, כשאנו מדליקים בכל יום נר נוסף בחנוכייה שמונחת לראווה, לא ניתן להתעלם ממראה הנר המשנה את צורתו בעת הבעירה, כמו גם מצורתה הבלתי-מוגדרת של הלהבה המסתלסלת מעלה. בדומה לכך, בשנים האחרונות מתרחשת טרנספורמציה צורנית בעולם העיצוב, בה אין מודל עיצובי קבוע ויש מקום לעיצוב האמורפי חסר הצורה המוגדרת.
אם בעבר מעצבי המותגים המובילים נשענו על המראה הסימטרי המחושב, עם הגימורים המדויקים והצורות הגיאומטריות המוכרות, כיום סגנון העיצוב האמורפי נשען על דמיונו נטול המגבלות של המעצב, מה שמוביל לפריטי עיצוב א-סימטריים שמשאירים מקום לפרשנות אישית בעיני המתבונן. כמו כן, הפריטים שעוצבו בסגנון האמורפי אף משלבים אלמנטים חסרי גבולות, מבחירה חופשית של חומרים ושילובם, דרך טקסטורות השונות זו מזו, ועד לשימוש יצירתי ונועז במגוון סגנונות, שיכולים להתבטא בכלי נוי, רהיטים, גופי תאורה, חיפויים ועוד.
סגנון העיצוב האמורפי בולט במיוחד בעבודתה של האדריכלית והמעצבת המובילה זאהה חדיד, שמציגה שפת עיצוב חדשנות, פורצת גבולות, תנועתית וזורמת, עם שימוש באלמנטים שונים שאינם חוזרים על עצמים. בתחילת דרכה בשנות ה-80', חדיד נתפסה כנטע זר בענף האדריכלות ואף טענו כי עיצוביה נשארים בגדר דמיון מפותח שאינו בר ביצוע. נקודת המפנה הגיעה בשנת 2003, כשחדיד עיצבה את המרכז לאמנות מודרנית באוהיו וגרפה שבחים רבים מסביבתה. כעבור שנה היא אף זכתה בפרס Pritzker("פרס הנובל" של הארכיטקטורה) והייתה לאישה הראשונה שזכתה בפרס זה, ונבחרה גם להיות האישה הראשונה שתעצב אצטדיון אולימפי.
במהלך השנים האחרונות, חדיד שיתפה פעולה עם מותגי עיצוב רבים, וביניהם: חברת התאורה האיטלקית ARTEMIDE, עבורה עיצבה סדרת מנורות בקו עיצובי ששילב פיתולים ודימויים מהטבע, ניגודיות ותעתוע, במראה א-סימטרי ומרובה שכבות. שיתוף פעולה נוסף היה עם מותג חיפויי הקירות MARBURG, וממנו נולדה סדרת חיפויים המאופיינת בקווים דינאמיים ובצורות אורגניות אשר חומקות, בדיוק כמו בארכיטקטורה של חדיד, ויוצרות צורה מהפכנית וחדשה של עיצוב קיר ללא התחלה וסוף מוגדרים וברורים.
ולא רק בתחום עיצוב חלל הבית, חדיד העתיקה את משנתה העיצובית לתחומי עיצוב נוספים כמו תחום ההנעלה. כך, עיצבה עבור המותג ההולנדי "יונייטד-ניוד" קולקציית נעליים מגומי ויניל מצופה במתכת, שיתפה פעולה עם מותג הנעליים הברזילאי "מליסה" ואף עם מותג האופנה LACOSTE.
מעצב נוסף שעבודותיו מוגדרות כ"בלתי שגרתיות" הוא מעצב העל קארים ראשיד, אשר מתרחק בעיצוביו מהבנאליות ושם דגש על חדשנות שבאה לידי ביטוי בעבודות מרחיקות לכת, תוך שימוש בקדמה טכנולוגית, בקווי עיצוב בלתי-שגרתיים ומתן מעוף לדמיון. בהתאם לכך, ראשיד מגדיר את הקו העיצובי שלו כ"עיצוב פואטי" המשלב צורות פשוטות ומעוגלות ועושה שימוש בקשת רחבה של צבעים, המאפיינת את אישיותו. דרכו המקצועית החלה בעיצוב מלונות, דירות, רהיטים וגופי תאורה, המשיכה בעיצוב שעונים, נעליים, פחי אשפה ואף כללה שיתוף פעולה ייחודי עם סופרמרקטים אשר נבע מהאג'נדה המקצועית שלו: על פריטים מעוצבים להיות מתאימים לכל כיס, ולא רק לבעלי אמצעים.
שיתופי פעולה נוספים של ראשיד כללו את תאגיד קונגלומרט-LOTTE הקוריאני, לו עיצב קפיטריה בסגנון אמורפי המזוהה עם עיצוביו, ובהשראת האדם והטבע, את חברת גופי התאורה הגרמנית NIMBUS, ועוד.
סגנון העיצוב האמורפי בא לידי ביטוי גם בעבודותיו החדשניות ומשולבות הטכנולוגיה של המעצב לואיג'י קולאני בן ה-83, אשר שואב השראתו מתחומי האמנות, ההנדסה והאווירודינמיקה. על אף שהקדיש חלק ניכר מחייו לעיצוב מכוניות מרוץ ומטוסים,
קולאני מוגדר כמעצב רב-תחומי, עם אינספור מוצרים שעיצוב מעולמות תוכן שונים ומגוונים, ביניהם: רכבים ירוקים, מוצרי קרמיקה, מצלמת רפלקס ארגונומית שמוצגת במוזיאון ה-MOMA בניו-יורק, פסלים למשחקים האולימפיים בבייג'ין, ועוד. בנוסף, קולאני שיתף פעולה עם חברות ומותגים בינלאומיים מובילים, כדוגמת פרארי וקאנון, ולאחרונה אף השיק סדרת חיפויי קירות ששאבה השראתה מהאווירודינמיקה וממהירות גבוהה. הסדרה בולטת בעיצובים המדמים מערבולות מים בשלל צבעים מטאליים ובקווים אמורפיים, היוצרים אשליה של תנועה.
בימי החנוכה, כשאנו מדליקים בכל יום נר נוסף בחנוכייה שמונחת לראווה, לא ניתן להתעלם ממראה הנר המשנה את צורתו בעת הבעירה, כמו גם מצורתה הבלתי-מוגדרת של הלהבה המסתלסלת מעלה. בדומה לכך, בשנים האחרונות מתרחשת טרנספורמציה צורנית בעולם העיצוב, בה אין מודל עיצובי קבוע ויש מקום לעיצוב האמורפי חסר הצורה המוגדרת.
אם בעבר מעצבי המותגים המובילים נשענו על המראה הסימטרי המחושב, עם הגימורים המדויקים והצורות הגיאומטריות המוכרות, כיום סגנון העיצוב האמורפי נשען על דמיונו נטול המגבלות של המעצב, מה שמוביל לפריטי עיצוב א-סימטריים שמשאירים מקום לפרשנות אישית בעיני המתבונן. כמו כן, הפריטים שעוצבו בסגנון האמורפי אף משלבים אלמנטים חסרי גבולות, מבחירה חופשית של חומרים ושילובם, דרך טקסטורות השונות זו מזו, ועד לשימוש יצירתי ונועז במגוון סגנונות, שיכולים להתבטא בכלי נוי, רהיטים, גופי תאורה, חיפויים ועוד.
סגנון העיצוב האמורפי בולט במיוחד בעבודתה של האדריכלית והמעצבת המובילה זאהה חדיד, שמציגה שפת עיצוב חדשנות, פורצת גבולות, תנועתית וזורמת, עם שימוש באלמנטים שונים שאינם חוזרים על עצמים. בתחילת דרכה בשנות ה-80', חדיד נתפסה כנטע זר בענף האדריכלות ואף טענו כי עיצוביה נשארים בגדר דמיון מפותח שאינו בר ביצוע. נקודת המפנה הגיעה בשנת 2003, כשחדיד עיצבה את המרכז לאמנות מודרנית באוהיו וגרפה שבחים רבים מסביבתה. כעבור שנה היא אף זכתה בפרס Pritzker("פרס הנובל" של הארכיטקטורה) והייתה לאישה הראשונה שזכתה בפרס זה, ונבחרה גם להיות האישה הראשונה שתעצב אצטדיון אולימפי.
במהלך השנים האחרונות, חדיד שיתפה פעולה עם מותגי עיצוב רבים, וביניהם: חברת התאורה האיטלקית ARTEMIDE, עבורה עיצבה סדרת מנורות בקו עיצובי ששילב פיתולים ודימויים מהטבע, ניגודיות ותעתוע, במראה א-סימטרי ומרובה שכבות. שיתוף פעולה נוסף היה עם מותג חיפויי הקירות MARBURG, וממנו נולדה סדרת חיפויים המאופיינת בקווים דינאמיים ובצורות אורגניות אשר חומקות, בדיוק כמו בארכיטקטורה של חדיד, ויוצרות צורה מהפכנית וחדשה של עיצוב קיר ללא התחלה וסוף מוגדרים וברורים.
ולא רק בתחום עיצוב חלל הבית, חדיד העתיקה את משנתה העיצובית לתחומי עיצוב נוספים כמו תחום ההנעלה. כך, עיצבה עבור המותג ההולנדי "יונייטד-ניוד" קולקציית נעליים מגומי ויניל מצופה במתכת, שיתפה פעולה עם מותג הנעליים הברזילאי "מליסה" ואף עם מותג האופנה LACOSTE.
מעצב נוסף שעבודותיו מוגדרות כ"בלתי שגרתיות" הוא מעצב העל קארים ראשיד, אשר מתרחק בעיצוביו מהבנאליות ושם דגש על חדשנות שבאה לידי ביטוי בעבודות מרחיקות לכת, תוך שימוש בקדמה טכנולוגית, בקווי עיצוב בלתי-שגרתיים ומתן מעוף לדמיון. בהתאם לכך, ראשיד מגדיר את הקו העיצובי שלו כ"עיצוב פואטי" המשלב צורות פשוטות ומעוגלות ועושה שימוש בקשת רחבה של צבעים, המאפיינת את אישיותו. דרכו המקצועית החלה בעיצוב מלונות, דירות, רהיטים וגופי תאורה, המשיכה בעיצוב שעונים, נעליים, פחי אשפה ואף כללה שיתוף פעולה ייחודי עם סופרמרקטים אשר נבע מהאג'נדה המקצועית שלו: על פריטים מעוצבים להיות מתאימים לכל כיס, ולא רק לבעלי אמצעים.
שיתופי פעולה נוספים של ראשיד כללו את תאגיד קונגלומרט-LOTTE הקוריאני, לו עיצב קפיטריה בסגנון אמורפי המזוהה עם עיצוביו, ובהשראת האדם והטבע, את חברת גופי התאורה הגרמנית NIMBUS, ועוד.
סגנון העיצוב האמורפי בא לידי ביטוי גם בעבודותיו החדשניות ומשולבות הטכנולוגיה של המעצב לואיג'י קולאני בן ה-83, אשר שואב השראתו מתחומי האמנות, ההנדסה והאווירודינמיקה. על אף שהקדיש חלק ניכר מחייו לעיצוב מכוניות מרוץ ומטוסים,
קולאני מוגדר כמעצב רב-תחומי, עם אינספור מוצרים שעיצוב מעולמות תוכן שונים ומגוונים, ביניהם: רכבים ירוקים, מוצרי קרמיקה, מצלמת רפלקס ארגונומית שמוצגת במוזיאון ה-MOMA בניו-יורק, פסלים למשחקים האולימפיים בבייג'ין, ועוד. בנוסף, קולאני שיתף פעולה עם חברות ומותגים בינלאומיים מובילים, כדוגמת פרארי וקאנון, ולאחרונה אף השיק סדרת חיפויי קירות ששאבה השראתה מהאווירודינמיקה וממהירות גבוהה. הסדרה בולטת בעיצובים המדמים מערבולות מים בשלל צבעים מטאליים ובקווים אמורפיים, היוצרים אשליה של תנועה.
הוסף ביקורת